Jak wzmocnić odporność? Oto najlepsze naturalne sposoby wzmacniania odporności

0
251
Jak wzmocnić odporność?
Jak wzmocnić odporność?

Jak wzmocnić odporność? To jedno z najczęściej zadawanych pytań w czasie pandemii koronawirusa. Co zrobić, żeby nie zachorować  – czy to na grypę, czy na COVID-19? Jakie są najlepsze sposoby wzmacniania odporności? Odpowiadamy na te pytania.

Oczywiście, jest wiele sposobów wzmacniania odporności, a na stan naszego organizmu ma wpływ nie tylko zdrowa dieta, ale także styl życia. To dlatego na wzmocnienie odporności oprócz tradycyjnych zdrowych produktów spożywczych zaleca się też: regularne uprawianie sportu, odpowiednią ilość snu i picie wody mineralnej.

A co jeszcze wpływa na wzmocnienie odporności? Oto produkty na wzmacnianie odporności:

Czosnek

Czosnek to naturalny antybiotyk, komandos we wzmacnianiu odporności. Z najwyższą skutecznością wspomaga leczenie infekcji układu oddechowego. Rozgrzewa i udrażnia drogi oddechowe, działa antybakteryjnie. Zawiera związki flawonoidowe, aminokwasy, saponiny, cukry, związki śluzowe, witaminy (B1, B2, PP, witamina C, prowitamina A), liczne sole mineralne (m.in. potasu, wapnia, magnezu) oraz mikroelementy, takie jak kolbalt czy chrom, a także olejki eteryczne bogate w siarczki i allicynę. Czosnek powinniśmy spożywać w surowej postaci. Wówczas jest najzdrowszy.

Czosnek
Czosnek, fot. Pixabay.com

Imbir

Imbir ma działanie rozgrzewające, wzmacnia odporność, zwalcza infekcje bakteryjne, grzybicze i wirusowe. Stosuje się go m.in. na przeziębienie, na odchudzanie, na gardło i kaszel. Wystarczy wrzucić kawałek imbiru do herbaty. Oprócz tego do naparu można dodać także miód i cytrynę i mamy świetną miksturę na odporność.

Imbir
Imbir, fot. Pixabay.com

Cytryna

Dlaczego cytryna? Ponieważ zawiera duże ilości witaminy C. Ważne, by pamiętać, że nie dodajemy jej do jeszcze parzonej herbaty. Dopiero, gdy herbata już się zaparzy, można do niej wrzucić plasterek cytryny. Zaletą cytryny jest też to, że zawiera również rutynę, a ta zapobiega utracie witaminy C z organizmu.

Cytryna
Cytryna, fot. Pixabay.com

Kurkuma

Ta niezwykła przyprawa to dosłownie „złoty środek” na wiele różnych dolegliwości. Działa również wspomagająco na odporność. Kurkuma zawiera bowiem kurkuminę, która jest silnym przeciwutleniaczem o właściwościach przeciwzapalnych. Kurkuma zawiera witaminy z grupy B, tiaminę, ryboflawinę, niacynę, kwas foliowy, a także składniki mineralne, takie jak wapń, żelazo, magnez, potas, fosfor, sód i cynk. Na wzmocnienie odporności warto stosować złote mleko, czyli napój na bazie mleka, miodu i kurkumy. Jak go przygotować? Wystarczy zagotować mleko z domieszką kurkumy (maksymalnie 0,5 – 1 łyżeczka), a następnie posłodzić miodem. Przeciwwskazaniem do picia złotego mleka jest kamica nerkowa.

Miód

Miód również wzmacnia odporność, a także łagodzi stany zapalne gardła.Miód ma właściwości antybakteryjne miodu, wykazuje się także aktywnością inhibinową. Najlepsze we wzmacnianiu odporności będą kolejno:

  • miód faceliowy
  • miód gryczany
  • miód lipowy
  • miód spadziowy
  • miód wrzosowy
  • miód wielokwiatowy

Miód faceliowy jest rzadko spotykany, ale pomaga przy zapaleniu górnych dróg oddechowych, wzmacnia organizm po wysiłku fizycznym i wspomaga odporność.

Zobacz też: Miód. Jakie ma właściwości zdrowotne? Rodzaje miodu

Zioła

Działanie wspomagające odporność mogą mieć także niektóre zioła, np.

  • czystek
  • żeń-szeń
  • aloes
  • wiesiołek

Ale nie tylko zioła pomagają we wzmacnianiu odporności. Również niektóre herbatki, np. herbata z imbirem, cytryną i miodem czy herbata zielona. Co do tej ostatniej: polifenole w zielonej herbacie zwiększają liczbę komórek należących do układu odpornościowego, odpowiedzialnych głównie za hamowanie odpowiedzi autoimmunologicznej – regulatorowych limfocytów T – do takich wniosków doszli naukowcy z Uniwersytetu Stanowego Oregonu.

Zobacz też: Zielona herbata. Jakie ma właściwości?

Zamiast więc regularnie przyjmować leki i suplementy, zadbaj o dietę!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here