Jak schudnąć?

0
494
Jak schudnąć

Odchudzanie wymaga od nas motywacji i regularności. Odpowiednia dieta i ćwiczenia fizyczne pomogą nam uzyskać wymarzoną sylwetkę. Musimy się nastawić na kilka miesięcy regularnych treningów i trzymania odpowiedniej diety. Dzięki temu uzyskamy wymarzony wygląd, który pozostanie z nami na dłużej.

Jakie ćwiczenia na odchudzanie wybrać?

Na odchudzanie przydadzą się nam zarówno ćwiczenia siłowe, jak i te wytrzymałościowe. Te pierwsze rozbudują nasze mięśnie, co przełoży się na lepszy wygląd fizyczny. Dodatkowo większa ilość mięśni spala więcej kalorii. Ćwiczenia siłowe możemy wykonywać w zaciszu własnego domu lub na siłowni. Tą pierwszą opcję bardzo często wybierają osoby początkujące. Jest to dobre rozwiązanie, gdyż przygotuje nasze mięśnie na cięższe treningi, które będziemy wykonywać w przyszłości. Na siłowni mamy wiele sprzętów, które ułatwią nam progres na treningu. A to właśnie dzięki temu zwiększa się ilość mięśni. Na siłowni możemy także ćwiczyć pod okiem trenera. Dzięki temu mamy pewność, że wykonamy wszystkie ćwiczenia z odpowiednią techniką. Jest ona ważna, ponieważ zła technika jest przyczyną wielu kontuzji.

W procesie odchudzania pomocne są także ćwiczenia aerobowe. Należą do nich między innymi bieganie, skakanie na skakance, jazda na rowerze lub rolkach, i wiele innych aktywności. Podczas godziny takich ćwiczeń spalimy około 600 kcal. Dzięki temu spalimy tkankę tłuszczową w ciągu dnia. Taki trening powinniśmy wykonywać przez przynajmniej 40 minut. Przed treningiem siłowym bądź aerobowym musimy wykonać rozgrzewkę. Zmniejszy to ryzyko kontuzji. Natomiast po wysiłku konieczne jest rozciąganie, które zapobiegnie zakwasom.

Oprócz ćwiczeń bardzo ważna jest prawidłowa dieta. To właśnie ona odpowiada za to jakie efekty osiągniemy na treningu. W diecie trenujących najważniejszym składnikiem jest białko, które odpowiada za budowanie mięśni oraz regenerację po treningu. Powinniśmy jeść około 2 gramy białka na kilogram docelowej masy ciała. Dla przykładu jeśli naszym celem jest spadek wagi do 70 kilogramów, to powinniśmy spożywać 140 gramów białka codziennie. Źródłem białka w diecie są chude mięsa, ryby, mleko, przetwory mleczne i warzywa strączkowe. W uzupełnieniu niedoborów białka pomocne będą odżywki białkowe. Zawierają one stosunkowo mało kalorii i dużo białka. Oprócz tego ważne są węglowodany złożone, które są podstawowym źródłem energii dla naszego organizmu. Znajdziemy je w pełnoziarnistych produktach, warzywach i owocach. Zdrowych tłuszczy dostarczą nam orzechy, olej kokosowy, oliwa z oliwek i ryby.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here