Depresja, chandra? Zobacz, jak sobie radzić!

0
369
Depresja, fot. Pixabay.com
Depresja, fot. Pixabay.com

Depresja czy chandra może nam się przytrafić o każdej porze roku. Mówi się często o jesiennej chandrze, ale w rzeczywistości nasze samopoczucie nie zależy od aury za oknem, a od psychiki, silnej woli i tego, jak radzimy sobie z problemami. A co, jeżeli sobie nie radzimy i właśnie dopada nas depresja? Jest na to kilka sposobów.

Poniższe sposoby mogą Ci pomóc w poprawie samopoczucia. Pamiętaj jednak, że w przypadku poważnej czy głębokiej depresji mogą one nie wystarczyć. Wówczas najlepiej udać się do psychologa, który pomoże Ci inaczej spojrzeć na pewne sprawy.

A jak radzić sobie z depresją czy chandrą na własną rękę?

Przełam własne bariery

Depresji często towarzyszą stany lękowe. Udowodnij sobie, że potrafisz przełamać strach. Boisz się samotnej podróży? Rzuć wszystko i wybierz się w podróż autostopem! Boisz się fikołków? Zacznij trenować gimnastykę artystyczną. Boisz się koni? Zapisz się na jazdę konną.

Może wyda Ci się to dziwne, bo po co robić coś, co wywołuje w nas lęk? Niemniej jednak, uwierz: ten sposób działa! Jeśli uda Ci się przełamać własne bariery, to odczujesz głęboką satysfakcję. Poczujesz się silna i odważna. Dowiesz się, że wszystko jest możliwe.

Zobacz też: Jak osiągnąć sukces? Oto 24 sposoby na sukces

Zrób coś dla siebie

Zapisz się na zabieg pielęgnacyjny u kosmetyczki, umów się na masaż, pójdź na zakupy. Kobiety uwielbiają czuć się piękne. Wzrasta w nas wtedy poczucie własnej wartości i pewność siebie. Warto regularnie fundować sobie takie atrakcje, by zwiększyć to poczucie.

Uporządkuj bałagan

Często chandra czy depresja jest wynikiem tego, że nie potrafimy porzucić tego co stare. Tkwimy wówczas w przeszłości. Poświęć czas, by uporządkować swoje otoczenie. Być może wówczas będzie łatwiej Ci ustalić „nowy początek”. Porządek pozwoli Ci też zebrać myśli i spojrzeć świeżo na sprawy, które Cię nurtują. Wbrew pozorom przestrzeń wokół ma bardzo duży wpływ na to, jak się czujemy.

Idź do fryzjera, ale nie szalej!

Wspomniany wyżej „nowy początek” ustalamy sobie też wtedy, gdy idziemy do fryzjera i np. zmieniamy kolor włosów. Może się jednak zdarzyć, że zmiana koloru na inny okaże się nieudana, a to jeszcze bardziej pogłębi nasze złe samopoczucie. Dlatego nie szalej, gdy nie czujesz się stabilna emocjonalnie.

Pojedź w podróż

Nie tylko porządek, ale też zmiana otoczenia (miejsca, kraju) pozwala spojrzeć inaczej na pewne sprawy. W nowym miejscu spotkasz nowych ludzi, a rozmowy z nimi, nawet przypadkowe, mogą dać Ci do zrozumienia, że trzeba iść na przód, a nie oglądać się za siebie. Czasem wystarczy nawet chwiowa zmiana otoczenia (urlop, wakacje), by spojrzeć na sprawy z innej perspektywy.

Zmień dietę

Zmień dietę na taką, która dodaje energii. To bardzo ważne, by w tym trudnym czasie zdrowo odżywiać swój organizm. Możesz na przykład pić więcej kawy, jeść gorzką czekoladę czy pić sok z brzozy, który dodaje energii.

Kawa poprawia samopoczucie, fot. Pixabay.com
Kawa poprawia samopoczucie, fot. Pixabay.com

Medytuj, idź na jogę

W trudnych chwilach potrzebujemy też wyciszenia. Ważne jest to, by wrócić do „tu i teraz”. Możesz to osiągnąć dzięki praktyce medytacji czy jodze. Mają one bowiem wiele zdrowotnych właściwości. Medytacja zmniejsza stany depresyjne i sprzyja zwiększeniu siły woli. Pozwala nam odnaleźć siebie w „tu i teraz”. Obniża również poziom stresu.

Z kolei joga wywołuje w nas uczucie odprężenia i również pozwala na odnalezienie wewnętrznej harmonii i wyciszenie. A to w tak trudnych chwilach jest najważniejsze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here