Kiedy działa EGR w dieslu?

0
184

Kiedy działa EGR w dieslu?

EGR (Exhaust Gas Recirculation) to system stosowany w silnikach diesla, który ma na celu zmniejszenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Działa on poprzez ponowne wprowadzenie części spalin do komory spalania, co ma na celu obniżenie temperatury spalania i zmniejszenie emisji tlenków azotu (NOx). W tym artykule omówimy, kiedy dokładnie działa EGR w silnikach diesla.

Jak działa EGR?

EGR działa poprzez przekierowanie części spalin z układu wydechowego do komory spalania. Spaliny te zawierają tlenki azotu, które są jednymi z głównych zanieczyszczeń emitowanych przez silniki diesla. Przekierowanie spalin do komory spalania powoduje obniżenie temperatury spalania, co z kolei zmniejsza produkcję tlenków azotu.

W większości nowoczesnych silników diesla EGR jest sterowany elektronicznie. System ten wykorzystuje czujniki, które monitorują różne parametry silnika, takie jak temperatura, obroty, obciążenie i prędkość. Na podstawie tych danych sterownik decyduje, kiedy włączyć EGR i w jakim stopniu przekierować spaliny do komory spalania.

Kiedy EGR działa?

EGR działa w różnych warunkach jazdy, w zależności od potrzeb silnika. Oto kilka sytuacji, w których EGR może być włączony:

1. Niska temperatura silnika

Podczas rozruchu silnika, gdy temperatura jest jeszcze niska, EGR może być włączony, aby szybko podgrzać komorę spalania. Przekierowanie spalin do komory spalania pomaga w osiągnięciu optymalnej temperatury spalania i skróceniu czasu potrzebnego do osiągnięcia pełnej wydajności silnika.

2. Niska prędkość jazdy

Podczas jazdy w niskich prędkościach, na przykład w mieście, EGR może być włączony, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu. W takich warunkach silnik działa przy niższych obrotach, co sprzyja działaniu EGR.

3. Niskie obciążenie silnika

Podczas jazdy z niskim obciążeniem, na przykład podczas jazdy na luzie, EGR może być włączony, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu. Silnik pracuje wtedy przy mniejszym obciążeniu, co umożliwia skuteczne działanie EGR.

4. Wysoka temperatura spalin

Jeśli temperatura spalin jest zbyt wysoka, EGR może być włączony, aby ją obniżyć. Przekierowanie części spalin do komory spalania pomaga w schłodzeniu spalin i zmniejszeniu ryzyka uszkodzenia silnika.

Podsumowanie

EGR jest systemem stosowanym w silnikach diesla, który ma na celu zmniejszenie emisji tlenków azotu. Działa poprzez przekierowanie części spalin do komory spalania, co obniża temperaturę spalania i zmniejsza emisję szkodliwych substancji. EGR działa w różnych warunkach jazdy, takich jak niska temperatura silnika, niska prędkość jazdy, niskie obciążenie silnika i wysoka temperatura spalin. Dzięki temu systemowi silniki diesla są bardziej przyjazne dla środowiska.

Wezwanie do działania: Sprawdź, kiedy działa EGR w silnikach diesla i dowiedz się więcej na ten temat!

Link tagu HTML: Kliknij tutaj

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here